سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از نخ دندان

کلینیک دندانپزشکی در اصفهانکلینیک دندانپزشکی در اصفهان

عدم استفاده از نخ دندان موجب می شود که پلاک (لایه های نازک باکتری و میکروارگانیسم ها) در میان دندان ها باقی مانده و به تدریج سخت شده و به رسوب یا تارتار تبدیل شود. برخلاف پلاک ها که به سادگی با نخ برداشته می شوند، رسوب ها تنها به کمک ابزار کلینیک دندانپزشکی در اصفهان از دندان جدا می شوند.

در طی زمان، انواع خطرناک تری از باکتری ها در رسوبات مذکور لانه کرده و با ترشح مواد سمی موجب خارش و سوزش لثه ها می شوند. این حالت آماس لثه نام دارد. اگر آماس لثه درمان نشود می تواند به بیماری بسیار وخیم تری تبدیل شود که پیوره نام دارد. در این بیماری باکتری ها و سموم آنها نه تنها لثه ها که استخوان ها و بافت های نگهدارنده دندان را هم مورد حمله قرار داده و در نهایت به از دست دادن استخوان ها، دندان های لق و یا افتادن دندان ها منجر می شوند. که در این صورت درد و هزینه های سنگین ایمپلنت دندان را باید تحمل کنید.

بهترین نخ دندان برای هر شخص، نخی است که میان فاصله دندان های وی عبور کرده، رشته رشته و پاره نشود. در سال های اخیر انواع نخ های دسته دار که به راحتی قابل استفاده هستند، نخ های رشته ای با سر پرزدار برای دندان های روکش دار و دندان های ارتودنسی شده و حتی دستگاههای الکتریکی تمیز کننده بین دندان به بازار آمده اند.

اگر مدتی است از نخ دندان استفاده نکرده اید، ممکن است با استفاده مجدد از نخ دندان لثه های شما دچار اندکی خونریزی شوند که نشانه مراحل ابتدایی آماس لثه و نیاز شدید دندان هایتان به تمیز شدن با نخ است. با رعایت برنامه منظم نظافت دندان ها با مسواک و نخ، به زودی این مشکل برطرف خواهد شد. استفاده از نخ دندان احتمال استفاده از خدمات در کلینیک دندانپزشکی را کاهش میدهد

  دندانپزشکی زیبایی در اصفهان

کامپوزیت دندان در اصفهان

بهترین دکتر لمینت دندان در اصفهان

ایمپلنت دندان در اصفهان